You can't make the same mistake twice, the second time is a choice.

.
Blir så trött på folk som klagar och ångrar det dom har gjort men ändå gör om samma sak flera gånger om. Första gången man har gjort något så kan man såklart ångra det och söka tröst, men andra, tredje, fjärde, femte .. Snälla, sök inte tröst för du väljer själv att göra det.
.
Jag kan erkänna att jag ibland kan få lite ångest över något jag gjort men ändå har gjort om det flera gånger. Men skillnaden mellan mig och dig är att jag inte går runt och söker tröst för jag vet att jag själv har valt att gå igenom det igen. Och därför kan jag inte söka medlidande vilket jag inte vill heller. Istället står jag för det jag har gjort och finner styrkan i mig själv för att antingen övertala mig till att gå vidare och inte göra om det mot mig själv eller om jag känner att jag klarar av det med tanke på konsekvenserna så försöker jag igen. Visst har mina vänner försökt att övertala mig då jag har valt att göra om något jag tidigare har gjort när jag ändå har velat försöka igen. Jag vet vad jag ger mig in på och då lyssnar jag inte på er, därför har jag också ingen rätt till att komma tillbaka sen och säga "buhuu, tyck synd om mig nu det var bara ett misstag". Så sök fan inte medlidande om du väljer att försöka igen och det bara blir samma visa, lek inte dum och tro att (det exakt samma) valet du gör om och om igen helt plötsligt blir ett nytt misstag för varje gång.
För du vet att första gången var ett misstag och alla andra gångerna du gör om det är ditt fucking VAL så stå för det istället för att försöka få alla att tycka synd om dig.
.
Spara dina krokodiltårar till ett riktigt misstag istället, för då kommer jag faktiskt finnas där för dig, torka bort dom och känna medlidande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback