What are you smiling at? - Nothing, i just love you.

.
(vill ha skrattgropar, nee men jag får bara streck som ni ser :/ )
Kära bloggläsare, nu är det så att jag har hamnat i en halvjobbig situation. Min skola är lite cp, så vi har delat upp min klass så att ena halvan går på mattelektionerna på tisdagar och andra halvan går på mattelektionerna på torsdagar. Jag är med i den halvan som har matte på tisdagar.
.
Och sen i samhällskunskapen har vi också delat upp klassen i två, fast då är det i mentorgruppshalvor. Och jag råkar vara med i den gruppen som har samlektionen på måndagar, alltså ska jag inte gå på lektionen på torsdagar.
Och schemat ser egentligen ut såhär i vanliga fall på torsdagar:
*
Matte 9.25 - 10.55

L U N C H

Engelska 11.30 - 12.55

Samhällsvetenskap 13.40 - 15.05
*
Med tanke på våra grupper så skulle jag alltså bara ha engelskalektionen imorgon (Torsdag). men för ungefär en halvtimma sen fick jag reda på att vi inte kommer ha några engelska lektioner varken imorgon eller på fredag eftersom att min engelskalärare är bortrest under dom här två dagarna. Så vet ni vad det betyder? JAG HAR INGA LEKTIONER IMORGON = JAG ÄR LEDIG.

Men hur fan ska jag förklara det här för mamma? hon kommer aldrig tro på mig för att den här historian är så komplicerad så den nästan låter påhittad, plus att jag kommer skratta eller flina när jag berättar det. men lilla söta mamma, jag älskar dig så du får helt enkelt tro på mig thihi. Hon kan ju alltid ringa skolan så att Hampus (samhällsläraren & min mentor), Pan (hon som har hand om närvaron/frånvaron & kan säga att engelskaläraren är frånvarande Torsdag & Fredag) och Helena (Matteläraren) får förklara deras små uppdelningar av klassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback